سئوشو

سئوشو

ارسال ارزش افزوده

ماليات بر ارزش افزوده چيست

قبل از بررسي چگونگي ارسال ارزش افزوده ابتدا بهتر از با مفهوم ماليات بر ارزش افزوده آشنا شويم.
در واقع ارزش افزوده به معني تفاوت ارزش كالا و خدمات فروش رفته با كالا و خدمات خريداري شده است.

حال ماليات بر ارزش افزوده به چه معناست؟

ماليات بر ارزش افزوده به معناي مبلغي است كه فروشنده در زمانهاي مختلف مبلغي را بايد به دولت بپردازد. اين مبلغ را خريدار به هنگام خريد كالا و يا دريافت خدمات به فروشنده پرداخته است.

بنابراين اصل مبلغ ماليات بر ارزش افزوده بر عهده خريدار مي باشد.

نرخ ماليات بر ارزش افزوده

ماليات بر ارزش افروده نرخي معين دارد كه از طرف دولت اين نرخ تعيين ميگردد.
در سال 1395 نرخ ماليات بر ارزش افزوده نرخ معادل 9 درصد تعيين شده است.
اين نرخ در هنگام خريد كالا توسط خريدار پرداخت مي گردد.

تمامي موسسات و شركتها براي پرداخت ماليات بر ارزش افزوده بايستي هر سه ماه يكبار اقدام نمايند.
در واقع بايد ماليات خود را از ماليات بر ارزش افزوده كسر نمايند. سپس حداكثر تا 15 روز پس از پايان زمان تعيين شده توسط دولت اين مبلغ را به حساب دولت واريز نمايند.

خدمات مالي ارزش افزوده

شركت حسابداري دانا محاسب فكور با بهره گيري از دانش كارشناسان و متخصصين خود به راهنمايي اشخاص حقيقي و حقوقي مي پردازد.
خدمات اين موسسه حسابرسي در اين زمينه بسيار با كيفيت و مطلوب مي باشد.
در زير به تعدادي از خدمات اين موسسه در رابطه با ارزش افزوده و .. مي پردازيم.
تهيه گواهينامه ارزش افزوده
ارسال گواهي ارزش افزوده
تمديد گواهي نامه ارزش افزوده
خدمات مالي ارزش افزوده
ثبت نام ماليات برارزش افزوده
استعلام گواهي ارزش افزوده
دريافت گواهي ارزش افزوده
پيش ثبت نام و ثبت نام ارزش افزوده
ارسال اظهارنامه ماليات ارزش افزوده

ادامهـ مطلبـ
| ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۴:۰۹ | hami
شركت حسابداري، موسسه حسابرسي، خدمات حسابداري، خدمات حسابرسي، مشاوره مالي، مشاوره مالياتي ، اظهارنامه مالياتي، استعلام كد اقتصادي،

صدور گواهينامه ارزش افزوده

شرايط صدور گواهي ثبت نام در نظام ماليات بر ارزش افزوده

بر اساس دستور سازمان امور مالياتي شرايط صدور گواهينامه ارزش افزوده تسهيل شد.
بر اساس بخشنامه هاي جديد كه از سوي سازمان امور مالياتي ابلاغ شده است مدت اعتبار گواهي صادر شده براي موديان كه بدهي خود را پرداخت نموده اند و يا براي پرداخت آن اقدام نموده اند مدت 12 ماه است.
موديان كافيست براي ثبت نام به سامانه www.tax.gov.ir مراجعه كنند. مدت اعتبار گواهي نامه هاي فوق فقط شش ماه است.
البته شايان ذكر است كه براساس بخشنامه اي كه از سوي سازمان امور مالياتي صادر شده مدت اعتبار گواهينامه موديان خوش حساب 24 ماه در نظر گرفته شده است.

چه كساني بايد ماليات بر ارزش افزوده پرداخت نمايند.

اشخاص حقوقي

كليه اشخاص حقوقي كه داراي هرنوع فعاليتي هستند با هر حجمي از فعاليت بايستي ماليات بر ارزش افزوده پرداخت نمايند.
اشخاص حقوقي فعال با هر ميزاني از فروش و در نهايت با هر ميزان درآمد بايستي در سامانه اظهارنامه مالياتي ثبت نام نمايند.
آنها طريق اين سايت مي توانند بعد از ثبت نام ميزان ماليات بر ارزش افزوده خود را به حساب دولت واريز نمايند.

اشخاص حقيقي

تمامي اشخاص حقيقي كه مجموع فروش كالاي آنان و خدمات آنها بيشتر از 30 ميليارد ريال در سال باشد بايد ماليات بر ارزش افزوده خود را پرداخت نمايند.
كليه اشخاص حقيقي كه 10 برابر درآمد مشمول ماليات قطعي شده آنها در سال 1391 بيشتر از 30 ميليارد ريال است مشمول ماليات بر ارزش افزوده هستند.
تمامي اشخاص حقيقي كه در 6 مرحله فراخوان مشمول پرداخت ماليات بر ارزش افزوده شده اند وظيفه دارند اظهارنامه ارزش افزوده خود را ارائه نمايند.

خدمات شركت حسابداري

مشاوره حسابداري
• مشاوره مالي
• مشاوره مالياتي
• اظهازنامه مالياتي
پيش ثبت نام ارزش افزوده
• پيگيري ثبت نام ارزش افزوده
• صدور گواهينامه ارزش افزوده
اظهارنامه ماليات ارزش افزوده
استعلام ارزش افزوده
• ارسال اظهارنامه مالياتي بر ارزش افزوده
• تمديد گواهي ارزش افزوده
پرينت گواهي ارزش افزوده
• راهنمايي و مشاوره موديان در زمينه دريافت گواهي نامه ارزش افزوده
• معرفي شرايط صدور گواهي نامه ارزش افزوده
• معرفي جرايم مالياتي ماليات بر ارزش افزوده
• ارائه جدول جرايم ماليات بر ارزش افزوده
• ارائه انواع خدمات مالياتي و مالي در شركت حسابداري دانا محاسب فكور

ادامهـ مطلبـ
| ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۴:۰۴ | hami
شركت حسابداري، موسسه حسابرسي، خدمات حسابداري، خدمات حسابرسي، مشاوره مالي، مشاوره مالياتي ، اظهارنامه مالياتي، استعلام كد اقتصادي،

لايحه ماليات بر ارزش افزوده

قانون ماليات بر ارزش افزوده

اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در كشور از سال 1387 به طور آزمايشي آغاز گرديد.
دولت در حال حاضر تصميم بر اين گرفته كه آن را به قانوني دائمي تبديل نمايد.
به همين دليل نيز لايحه اي از سوي دولت براي آن تهيه شده به نام لايحه ماليات بر ارزش افزوده.
براي ديدن متن كامل قانون ماليات بر ارزش افزوده مي توانيد بر روي آن كليك نماييد.

 

لايحه جديد ارزش افزوده

بر اساس لايحه جديد ماليات بر ارزش افزوده دولت معافيت هايي براي 30 گروه كالايي و خدماتي بعد تصويب مجلس اعمال نموده است.

نرخ ماليات بر ارزش افزوده در سال 97

با توجه به تمديد اجراي آزمايشي قانون ماليات بر ارزش افزوده تا زمان لازم الاجراء شدن قانون جديد در سال 97، نرخ ماليات بر ارزش افزوده كالاها و خدمات عمومي در سال 97 همچنان همان 9% باقي مانده است.
تمديد قانون ماليات بر ارزش افزوده
نمايندگان مجلس در سال 1397 با تمديد اجراي آزمايشي قانون ماليات بر ارزش افزوده تا زمان اجرايي شدن قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده در سال 1397 موافقت نمودند. براساس ۀپآنچه مورد تاييد نمايندگان مجلس قرار گرفت، به دليل نامشخص بودن زمان بررسي لايحه ماليات ارزش افزوده تا پايان سال جاري در كميسيون اقتصادي، بايد قانون آزمايشي تا زمان تصويب و لازم الاجراء شدن قانون جديد باقي بماند.

شركت حسابداري دانا محاسب فكور

اين شركت حسابداري با آگاهي كامل از قوانين مالياتي و جرايم مالياتي و معافيت هاي مالياتي در قانون راهنماي بسياري از موديان بوده است.
خدمات مشاوره مالي و مالياتي رايگان اين موسسه حسابرسي از خدمات برتر اين موسسه است.
خدمات حسابداري رايگان به موديان آنها را در رسيدن به موفقيت ياري مي رساند.

خدمات موسسه حسابرسي

خدمات مرتبط با گواهي ارزش افزوده و ...

• ثبت نام گواهي ارزش افزوده
دريافت گواهي ارزش افزوده
• ارائه قانون ماليات بر ارزش افزوده
• ارائه قانون ماليات بر ارزش افزوده
• پربنت ثبت نام ماليات بر ارزش افزوده
• ارائه متن لايحه ماليات بر ارزش افزوده
• پيش ثبت نام گواهينامه ارزش افزوده
پيگيري ثبت نام گواهي ارزش افزوده
• مشاوره در زمينه معافيت هاي مالياتي
• راهنمايي و مشاوره جهت جرايم مالياتي
• پيگيري پيش ثبت نام ماليات بر ارزش افزوده

ادامهـ مطلبـ
| ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۶:۰۱ | hami
شركت حسابداري، موسسه حسابرسي، خدمات حسابداري، خدمات حسابرسي، مشاوره مالي، مشاوره مالياتي ، اظهارنامه مالياتي، استعلام كد اقتصادي،

آموزش صورت معاملات فصلي

شرايط جديد معاملات فصلي

در پايان هر فصل اشخاص حقيقي و حقوقي بايستي صورت معاملات فصلي خود را بدون تاخير ارسال نمايند.
نگراني و آشفتگي كه در  تنظيم گزارش خريد و فروش فصلي وجود دارد نشان دهنده نياز افراد به مشاوري متبحر در اين زمينه مي باشد. بيشتر نگراني افراد به دليل جريمه عدم ارسال به موقع صورت معاملات فصلي مي باشد.
موسسه حسابداري دانا محاسب فكور آموزش صورت معاملات فصلي را براي شما عزيزان در نظر گرفته تا با آشنايي شما با شرايط جديد صورت معاملات فصلي كمي از دغدغه هاي شما بكاهد.

معاملات فصلي چيست

تمامي اشخاص حقيقي و حقوقي كه مشغول فعاليت هستند بايستي صورتي از معاملات خود را هر سه ماه يكبار در پايان هر فصل براي اداره امور مالياتي ارسال نمايند. تاخير در ارسال آن شامل جريمه اي ميشود با عنوان جريمه عدم ارسال به موقع معاملات فصلي

روش هاي ارسال معاملات فصلي

• روش برخط Online
• روش غير بر خط Ofline

در روش برخط براي مودياني است كه در سامانه الكترونيك ثبت نام نموده اند و مرحله ثبت نام و اعتبار سنجي را گذرانده اند.
اين موديان كد كاربري و كلمه عبور دريافت كرده اند.
براي اين موديان فرم هاي زير ازطريق سامانه در دسترس است.

ثبت گزارش خريد
ثبت گزارش فروش
ثبت گزارش امتناع
ثبت اطلاعات پرداخت قراردادها

بعد از ثبت نهايي امكان تغيير يا ورود مجدد نمي باشد.
جهت راهنمايي در اين زمينه به سايت موسسه حسابرسي دانا محاسب مراجعه كنيد.

روش بر خط

در روش بر خط بعد از وارد نمودن كد كاربري و كلمه عبور وارد سيستم مي شويم. اطلاعات خواسته شده را تكميل مي نماييم. اطلاعات شامل بنگاه اقتصادي، نام كاربري، نام شهر و استان و ... مي باشد. بعد از تكميل اين مراحل ثبت نهايي را انتخاب مي كنيم.

روش غير بر خط

موديان جهت ارسال صورت معاملات فصلي خود مي توانند با استفاده از نرم افزارهاي كنترلي و اتصال به شبكه اينترنتي اطلاعات خود را به شكل يكجا ارسال نمايند. پس از انجام اين مراحل رسيد دريافت مي نمايند.

ادامهـ مطلبـ
| ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۳:۳۳ | hami
،

استعلام كد اقتصادي اشخاص حقوقي

نحوه بررسي استعلام كد اقتصادي اشخاص حقوقي

استعلام كد اقتصادي اشخاص حقوقي به اين صورت است كه پيش از صدور فاكتور، فروشنده يك كالا بايستي اطلاعات خريدارشامل كد اقتصادي و شناسه ملي شركت طرف معامله را بررسي نمايد.
فروشنده كالا بايد درصورت حقوقي بودن خريدار شناسه ملي يا كد اقتصادي آن را بررسي كند و اگر شخص حقيقي طرف معامله بود بايد صحت كد ملي شخص حقيقي خريدار را با دريافت كارت ملي و درج كد پستي، تلفن، آدرس در فاكتور بررسي كند.

نمونه كد اقتصادي

در واقع كد اقتصادي يك شماره 12 رقمي مي باشد كه براي شناسايي واحد مربوطه به كار مي رود. نمونه كد اقتصادي 12 رقمي را مي توان در صدور كارت بازرگاني مشاهده نمود. از ديگر موارد كاربرد كد اقتصادي مي توان شركت در مناقصات و مزايده ها واخذ قرار داد با شركتهاي ديگر، همينطور باز كردن حساب را نام برد.

اخذ كد اقتصادي جديد

• مراجعه به سابت سازمان امور مالياتي
• انتخاب گزينه ثبت نام الكترونيكي كد اقتصادي در منوي سمت راست سايت و ورود به سامانه ثبت نام الكترونيكي كد اقتصادي
• انتخاب گزينه سامانه پيش ثبت نام كد اقتصادي
• تكميل اطلاعات اوليه
• ذخيره اطلاعات شخصي
• بعد از مدتي در صورت صحت آدرس، كد پستي و اطلاعات شخصي وارد شده در سايت رمز و كد كاربري از سوي سازمان امور مالياتي براي متقاضي ارسال مي گردد.

بعد از دريافت رمز و كد كاربري مراحل اول و دوم مجدد تكرار شده و وارد سامانه ثبت نام كد اقتصادي مي شويم.
مطابق مدارك و اطلاعات موجود به طور كامل آنچه خواسته شده را تكميل مي نماييم.
اگر مشكلي در ثبت نام كد اقتصادي مرحله آخر باشد كد اقتصادي جديد ارسال نمي گردد.
جهت پيگيري ثبت نام كد اقتصادي مي توانيم مرحله اول و دوم را تكرار كنيم تا از وضعيت ثبت نام كد اقتصادي مطلع شويم. چنانچه اخطاري در مورد اصلاح كد اقتصادي بود بايستي براي رفع آن اقدام نماييم.
نكته: بايد توجه داشته باشيم يكي از موارد كه بسيار داراي اهميت است استعلام صحت كداقتصادي شركتها مي باشد.

شركت حسابداري دانا محاسب خدماتي از قبيل استعلام كد اقتصادي، استعلام صحت اقتصادي شركتها، دريافت كد اقتصادي شركت از طريق اينترنت را براي موديان به صورت رايگان انجام مي دهد.در زير به برخي خدمات ديگر موسسه حسابداري اشاره مي نماييم:

خدمات موسسه حسابرسي

• ماليات عملكرد
• مشاوره مالي
• مشاوره مالياتي
اخذ كد اقتصادي
• خدمات حسابداري
• استخدام حسابدار
• استعلام كد اقتصادي
• مشاوره حسابداري رايگان
• استعلام صحت كد اقتصادي
• تهيه اظهار نامه الكترونيكي
• pdf آموزش صورت معاملات فصلي
• تنظيم گزارش خريد و فروش فصلي
• دريافت كد اقتصادي از طريق اينترنت
استعلام صحت كد اقتصادي شركتها
• استعلام كد اقتصادي اشخاص حقوقي

ادامهـ مطلبـ
| ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۱:۴۹ | hami
شركت حسابداري، موسسه حسابرسي، خدمات حسابداري، خدمات حسابرسي، مشاوره مالي، مشاوره مالياتي ، اظهارنامه مالياتي، استعلام كد اقتصادي،

موسسه حسابداري در كرج

شركت حسابداري در كرج

از جمله موسسات معتبر در جهت رسيدگي به امور مالي شما و همچنين حسابداري صورتهاي مالياتي موسسه حسابداري در كرج است.
اين شركت حسابداري با افرادي خبره و با مهارت به امور شما رسيدگي مي نمايد. كارشناسان اين موسسه حسابرسي تا رسيدن به موفقيت همگام با شما هستند.

اين موسسه همواره در تلاش است تمامي راهكارهاي لازم را ارائه دهد تا شما بتوانيد به آنچه مد نظر داريد دست يابيد.

آموزش دفتر نويسي در حسابداري

از خدمات برتر  اين شركت حسابداري ، آموزش دفتر نويسي در حسابداري است.
آموزش دفتر نويسي از كارهايي است كه هر حسابدار براي شروع به كار بايد آن را فرا بگيرد.
براي ورود به بازار كار يك حسابدار بايستي طرز نوشتن دفاتر روزنامه و كل را بداند. زيرا از ابتدايي ترين و در عين حال از مهمترين اموري است كه بايد از عهده انجام آن برآيد.

دفاتر قانوني

و اما دفاتر قانوني به چه دفاتري مي گويند؟
دفاتر قانوني دفتر كل، روزنامه و دفتر مشاغل است.
اين دفاتر به گونه اي هستند كه ازصفحه اوا تا اخر شماره گذاري مي شوند.
بعد از شماره گذاري با قيطان به هم وصل مي شوند. در نهايت توسط سازمان امور مالياتي با مهر سربي پلمپ مي شوند.

ليست موسسات خدمات مالي و حسابداري

موسسه حسابداري و مالي و مالياتي دانا محاسب فكور
• موسسه حسابداري و حسابرسي امير آتشاني و همكاران
• شركت حسابداري و حسابرسي سان برد محاسب
• شركت مالي و حسابرسي بيلان پرداز
• شركت حسابداري طرفه نگار
• موسسه معتمد ارقام كيانا
• شركت حسابداري نوين

خدمات حسابداري در كرج

• نوشتن دفتر كل
اعزام حسابدار
• استخدام حسابدار
• حسابداري بيمه
• اخذ كد اقتصادي
• استعلام كد اقتصادي
• گواهي ارزش افزوده
تنظيم تراز آزمايشي
• تهيه و تنظيم ترازنامه
• اصلاح كدينگ حسابها
• رسيدگي به امور مالي
• ارائه انواع حسابرسي
تحرير دفاتر قانوني
• تهيه و تنظيم دفاتر قانوني
• خدمات حسابداري و مالي
تهيه اظهارنامه الكترونيكي
• خدمات حسابرسي و مالياتي
• مشاوره حسابداري رايگان
• تامين نيروي انساني سازمانها
• آموزش نوشتن دفاتر قانوني
• تهيه صورت معاملات فصلي
دريافت وام و تسهيلات بانكي
• ارائه گزارش مالي به مديران
• رسيدگي به امور انبار گرداني
• حسابداري بودجه اي
• استعلام صحت كد اقتصادي شركتها
• گزارشات بودجه اي و ارائه آنها به بانك
• محاسبه قيمت تمام شده محصولات
• ثبت اسناد مالي و اسناد حسابداري جاري و معوقه
• تهيه گزارش ماليات بر ارزش افزوده

• ارائه انواع حسابداري از جمله :
• حسابداري مالي
• حسابداري مالياتي
حسابداري عمومي

ادامهـ مطلبـ
| ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۰:۱۶ | hami
شركت حسابداري، موسسه حسابرسي، خدمات حسابداري، خدمات حسابرسي، مشاوره مالي، مشاوره مالياتي ، اظهارنامه مالياتي، استعلام كد اقتصادي،

ترتيب نوشتن حسابها در دفتر كل

 

ترتيب نوشتن حسابها در دفتر كل

 

براي اينكه روش ثبت و ‎ ترتيب نوشتن حسابها در دفتر كل را ياد بگيريم ابتدا بايد بتوانيم رويداد هاي مالي را به خوبي تجزيه و تحليل كنيم و حسابهاي بدهكار و بستانكار را از هم به خوبي تشخيص دهيم و بتوانيم آنها را شناسايي كنيم.

پيش از بيان روش ثبت و نوشتن دفاتر روزنامه كل لازم مي بينيم
اشاره كوچكي به اختلاف دفتر داري و حسابداري داشته باشيم.
اگرچه دفتر داري لازمه حسابداري است اما دفتر دار تنها كار تحرير
دفاتر و تهيه صورت حسابها را به عهده دارد.
و ليكن در حسابداري موضوعاتي نظير شناسايي و تجزيه و تحليل معاملات مد نظر مي باشد
و يك حسابدار بايد بتواند وقايع پيچيده اقتصادي را تجزيه و تحليل نمايد پس بايد نتيجه بگيريم كه هر كس كه در بخش حسابداري كار كند
و به نوعي فقط در نوشتن دفاتر بدون داشتن قدرت تجزيه و تحليلهاي مالي كاري انجام دهد حسابدار نخواهد بود.

 

روش ثبت و نوشتن دفتر كل

اگر بخواهيم به صورت ساده دفتر كل را شرح دهيم بايد بگوييم دفتر كل دفتري است كه هر صفحه آن
به يك حساب اختصاص مي دهيم و رويدادهاي اتفاق افتاده در ارتباط با آن حساب را در آن ثبت مي كنيم.
يعني مشخص مي كنيم حساب مربوطه در چه تاريخي بدهكار شده و در چه تاريخي بستانكار گرديده و مانده نهايي آن چه مبلغي است.
بنابراين اصولا يك دفتر كل داراي يك ستون تاريخ و يك ستون شرح است.
بعد از آن ستون مربوط به مبلغ بدهكار حساب و ستون بعد ستون بستانكار حساب مي باشد.
و در نهايت يك ستون كه مانده حساب را نشان مي دهد خواهد داد.
(لازم به توضيح است پس از ستون شرح يك ستون كوچك به نام عطف وجود دارد كه در آن شماره صفحه دفتر روزنامه كه رويداد مالي اتفاق افتاده ثبت شده است نوشته خواهد شد).

ادامهـ مطلبـ
| ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۸:۳۳ | hami
شركت حسابداري، موسسه حسابرسي، خدمات حسابداري، خدمات حسابرسي، مشاوره مالي، مشاوره مالياتي ، اظهارنامه مالياتي، استعلام كد اقتصادي،

‎ نمونه دفتر كل حسابداري

‎ نمونه دفتر كل حسابداري

 

دفتر كل:

دفتري است كه در آن حساب ها پس از طبقه بندي، به صورت جداگانه در آن نوشته و ثبت مي شود. اين حساب ها مي تواند به صورت كارت ها و اوراق آزاد يا صفحاتي از يك دفتر باشد.

قابل ذكر است كه در قانون تجارت ايران، استفاده از كارت به عنوان دفتر كل، مجاز نيست.

مرسوم ترين فرم حسابهاي دفتر كل، در واقع همان فرم تي (T) مي باشد كه هركدام از طرفين آن به تعدادي ستون تقسيم شده و از تعدادي قسمت اصلي به شرح زير تقسيم مي‌شود:

عنوان حساب:

نام و شماره حساب مذكور، در بالاي صفحات يا كارتهاي مربوط به هر حساب نوشته مي‌شود.

ستون تاريخ:

در اين ستون تاريخ وقوع معاملات كه همان تاريخ ثبت شده در دفتر روزنامه است، ثبت مي‌شود. اين ستون هم مانند ستون تاريخ در دفتر روزنامه، به دو ستون جداگانه براي روز و ماه تقسيم مي‌شود. تاريخ سال در زير كلمه تاريخ و تاريخ ماه را بايد فقط در اولين سطر هر صفحه يا آغاز ماه جديد و تاريخ روز را براي كليه اقلام تكرار كرد.

ستون شرح:

معمولا در ستون شرح مختصري از معاملات نوشته مي‌شود. البته برخي از حسابداران تنها به نوشتن عبارت "به شرح دفتر روزنامه" بسنده مي كنند.

ستون عطف:

در ستون عطف شماره صفحه دفتر روزنامه در مقابل هريك از اقلام ذكر شده ثبت مي شود.

ستون مبلغ:

دو ستون مبلغ در اين فرم، يكي براي مبالغ بدهكار در سمت راست و ديگري براي مبالغ بستانكار در سمت چپ وجود دارد.

بايد به اين نكته توجه كرد كه انتقال اعداد از دفتر روزنامه به حساب هاي مرتبط در دفتر كل به منظور طبقه بندي فعاليت هاي مالي مي باشد.

 

‎ چند نمونه دفتر كل حسابداري:

 

[caption id="attachment_6331" align="aligncenter" width="1295"]‎ نمونه دفتر كل حسابداري ‎ نمونه دفتر كل حسابداري[/caption]

 

[caption id="attachment_6332" align="aligncenter" width="600"]‎ نمونه دفتر كل حسابداري ‎ نمونه دفتر كل حسابداري[/caption]

 

 

[caption id="attachment_6334" align="aligncenter" width="700"]نمونه دفتر كل حسابداري نمونه دفتر كل حسابداري[/caption]

 

 

[caption id="attachment_6335" align="aligncenter" width="1000"]نمونه دفتر كل حسابداري نمونه دفتر كل حسابداري[/caption]

 

ادامهـ مطلبـ
| ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۰۱ | hami
شركت حسابداري، موسسه حسابرسي، خدمات حسابداري، خدمات حسابرسي، مشاوره مالي، مشاوره مالياتي ، اظهارنامه مالياتي، استعلام كد اقتصادي،

آموزش‌ دفتر‌نويسي

آموزش دفتر‌نويسي در حسابداري: هر موسسه، شركت و سازماني كه مشمول پرداخت ماليات باشد موظف است از سازمان امورمالياتي،  دفاتر قانوني خود را جهت تحرير كليه فعاليت هاي مالي خود تحويل گيرد.

 

آموزش دفتر‌نويسي

 

آموزش دفتر‌نويسي در حسابداري:

هر موسسه، شركت و سازماني كه مشمول پرداخت ماليات باشد موظف است از سازمان امور مالياتي، دفاتر قانوني خود را جهت تحرير كليه فعاليت هاي مالي خود تحويل گيرد.

اين دفاتر كه به نام دفاتر قانوني شناخته ميشوند شامل سه دفتر (روزنامه، كل و مشاغل) مي باشد. از صفحه اول تا آخر دفاتر شماره گذاري شده و با قيطان سفيد به هم متصل و با مهر سربي سازمان امور مالياتي كشور پلمپ شده است.

موارد لزوم:

1- با روان نويس يا خودكار مشكي نوشته شود (بهتر است ابتدا با مداد نوشته و روي آن را با خودكار پررنگ نماييم).
2- روي سطرها نوشته شود بدون خط خوردگي و بدون اينكه سطري از قلم بيفتد.
3- از تيغ و لاك نبايد استفاده كرد.
4- اعداد همواره از راست به چپ خوانده و نوشته مي شوند.
5- آخرين سطر هر واقعه مالي مربوط به نقل شماره سند حسابداري مربوطه مي باشد.
6- اولين سطر هر صفحه (منقول از صفحه قبل).
7- آخرين سطر هر صفحه (نقل به صفحه بعد).
8- در قسمت جمع سطور ۲ رديف مي‌باشد كه رديف بالا مربوط به جمع صفحه و رديف پايين مربوط به جمع صفحه با صفحه قبل مي باشد.
9- در صورت بروز اشتباه با خودكار قرمز روي اشتباه را خط كشيده و صحيح آن را با خودكار مشكي بالاي آن درج مي‌نماييم.

10- جمع ستون بدهكار و بستانكار مي بايست يكسان شود و زماني اينگونه نيست كه كل سند در يك صفحه درج نشود و به صفحه بعد منتقل شود.
11- انتهاي اسناد در دفتر روزنامه و انتهاي حساب در دفتر كل با يك خط مورب بسته شود.
12- در دفتر كل شروع هر حساب جديد از صفحات فرد مي باشد.
13- در دفتر كل گردش حساب بدهكار و بستانكار در انتها درج شده و تفاضل حاصل از اين دو به عنوان مانده حساب در زير عدد بزرگتر درج ميگردد. اين مانده به ترازنامه منتقل مي شود.
14- دفاتر قانوني يك ماه قبل از پايان سال مالي به دست مؤسسه رسيده كه مي بايست تكميل گردد.

[caption id="attachment_5560" align="aligncenter" width="700"]دفتر‌نويسي آموزش‌ دفتر‌نويسي[/caption]

 

اگر ميخواهيد اين كار را حرفه خود كنيد حتما دستورالعمل زير را اجرا كنيد.

در زير شما را با ۳ گام مهم تحرير دفاتر قانوني آشنا خواهيم كرد.

 

گام اول:

اقدامات مهم قبل از تحرير دفاتر قانوني

در اولين گام شما بايد با تكنيكهاي زير آشنا باشيد:

نحوه تعديلات سنواتي، محاسبات ثبتي سود و زيان در سند بستن حسابهاي موقت، نحوه استخراج سود انباشته سال جاري و انتقال به سود انباشته مندرج در ترازنامه همراه با ثبت صحيح طرف بدهكار و بستانكار، تسلط كامل بر مانده گيري حسابها طبق طبقه بندي استاندارد تمامي حسابها، تسلط كامل برايجاد ذخاير كوتاه مدت و بلندمدت مانند ذخيره ماليات عملكرد و ارزش افزوده،محاسبات و صدور سند حسابداري مربوط به عيدي و سنوات در پايان سال، استعلام طرف حسابهاي بدهكار و بستانكار و اخذ تاييديه جهت تطابق.

گام دوم:

اقدامات حين تحرير دفاتر قانوني

مهمترين كار شما در اين گام،ثبت كليه رويدادها طبق گزارشات سيستم است. شما قبلا در مهلت مقرر دفاتر را دريافت كرده ايد و در هر هفته با حوصله و دقت شروع به تحرير دفاتر مي كنيد. حالا با چندين بار مطالعه ايين نامه به همراه تمرين در دفتر چك نويس و پياده سازي كامل گام در مرحله اول بايد مهمترين صورتهاي مالي را هم طبق استانداردهاي حسابداري بدست اوريد. در اين مرحله گام آخر انتخاب خودكار مناسب است كه پيشنهاد مي كنيم اگر براي اولين بار است كه وارد دنياي تحرير دفاتر مي‌شود بهيچ عنوان از روان نويس و يا خودنويس استفاده نكنيد و صرفاً از خودكارهايي كه جوهر پس نمي دهند شروع كنيد.

در آخرين گام هم بايد با برنامه ريزي روكش اسناد حسابداري قطعي شده را با ضمائم و پيوست كنترل كنيد تا آماده مرتب سازي فيزيكي در زونكن هاي شماره دار شوند. همچنين قبل از ابلاغ كارشناس مالياتي خود مي توانيد گزارشات زير را كنترل و آماده كنيد:

تراز كل و معين چهار ستوني، گزارش موجودي انبار، زونكن صورت مغايرت بانكي ماهانه، گزارش بدهكاران، گزارش بستانكاران به همراه آگهي هاي قابل توجه هيات مديره مي باشد.

ادامهـ مطلبـ
| ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۲:۱۷ | hami
شركت حسابداري، موسسه حسابرسي، خدمات حسابداري، ،

تاسيس دفتر خدمات حسابداري

اهميت خدمات حسابداري

خدمات حسابداري از اهميت ويژه اي برخوردار است.
زيرا كوچكترين و جزئي ترين اشتباه براي شخص داراي بار مالياتي است. اين به دليل نا آگاهي از قوانين و مقررات پيش مي آيد.
در نهايت خسارات غير قابل جبراني را براي موسسات و شركتها به وجود مي آورد.
امروزه تاسيس دفتر خدمات حسابداري در راهنمايي و ارائه مشاوره به موديان كمك بسياري نموده است.
يكي ديگر از اهميت هاي خدمات حسابداري زمان ارائه گزارشات مالي مشخص مي گردد.
اين گزارشات حاوي اطلاعاتي در مورد سود آوري شركت مي باشد.
بنابراين براي برنامه ريزي مالي در آنده بسيار حائز اهميت است.
انجام خدمات حسابداري براي موسسات و شركتها داراي هزينه است.
وليكن اين هزينه سبب جلوگيري از صرف هزينه هاي بيشتر مي شود.
استفاه از اين هزينه ها در راه درست سبب جلوگيري از خسارات احتمالي خواهد شد.

خدمات ارائه شده توسط دفاتر خدمات حسابداري

• مشاوره مالياتي
• رسيدگي به امور مالي
• دريافت وام و تسهيلات بانكي
• ارائه گزارش مالي به مديران
خدمات حسابداري
• ارائه گزارشات بر اساس استانداردهاي حسابداري
• مشاوره حسابداري رايگان
• آموزش نوشتن دفاتر قانوني
• تهيه و تنظيم دفاتر قانوني
• نوشتن دفتر كل
• حسابداري بيمه
• اظهارنامه الكترونيكي
• شركت در جلسات حل اختلاف
• اعزام حسابدار
• گزارشات بودجه اي و ارائه آنها به بانك
• محاسبه قيمت تمام شده محصولات
• تامين نيروي انساني سازمانها
• آشنايي كامل با نحوه نوشتن لايحه مالياتي
• تهيه و تنظيم ترازنامه
• تنظيم تراز آزمايشي
• استخدام حسابدار
• خدمات حسابداري
• خدمات حسابرسي
• اصلاح كدينگ حسابها
• ثبت اسناد مالي و اسناد حسابداري جاري و معوقه
• تعريف چارت سازماني
• طراحي كليه فرم هاي اداري و خدمات مالي
• ارائه راهكارهاي مناسب جهت برنامه ريزي مديران مالي

شركت حسابداري

با اعزام حسابدار به شركتها وموسسات ديگر نيازي به استخدام حسابدار مستقل نداريم.
كافيست با كارشناسان ما در شركت حسابداري دانا محاسب فكور تماس بگيريد و از درخواست خود ما را آگاه سازيد.
اعزام حسابدار و مدير مالي در محل شركتها را در صرف هزينه بسيار ياري مي نمايد. بنابراين متخصصين ما همواره آماده پاسخگويي به شما موديان عزيزخواهند بود.

ادامهـ مطلبـ
| ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۵:۳۴ | hami
شركت حسابداري، موسسه حسابرسي، خدمات حسابداري، خدمات حسابرسي، مشاوره مالي، مشاوره مالياتي ، اظهارنامه مالياتي، استعلام كد اقتصادي،
سئوشو
نام عنوان 。。。

با شرح مختصر 。。。

NEW

↑ برو بالا

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان