نحوه اخذ كارت بازرگاني

سئوشو

نحوه اخذ كارت بازرگاني

اخذ كارت بازرگاني يكي از مراحل ورود به دنياي صادرات و واردات كالا مي باشد در واقع كارت بازرگاني به مجوزي گفته مي شود كه تشريفات آن در اتاق بازرگاني و معادن و صنايع صادر انجام مي شود و دارنده آن مي تواند به انجام امور صادرات و يا واردات بپردازد و با بهره گيري از آن براي امور تجاري از جمله گشايش اعتبار در بانك استفاده كنند.

 

 

 

كارت بازرگاني داراي كاربردهايي نظير: ثبت برند و ثبت علائم تجاري لاتين بوده ديگر كاربرد مهم اخذ كارت بازرگاني استفاده از آن در امور تجارت مانند واردات و صادرات كليه كالاهاي مجاز در مناطق آزاد و ثبت سفارش و ترخيص كالا اشاره كرد.

 

اين نكته قابل ذكر است كه اعتبار كارت بازرگاني 1 تا 5 سال بوده و به دو روش اختياري و اجباري قابل ابطال است. سن لازم براي صدور كارت بازرگاني اشخصاص حقوقي و حقيقي 21 سال مي باشد.

 

مراحل اخذ كارت بازرگاني

صدور كارت بازرگاني در مرحله اول وابسته آن مي باشد كه بازرگان موسسه ي خود را در دفتر ثبت تجاري ثبت كرده و داراي دفاتر پلمپ شده تجاري باشد و عضويت اتاق بازرگاني خود را نيز پذيرفته باشد.
براي اخذ كارت بازرگاني، بازرگانان متقاضي بايد طبق فرم هاي چاپ شده از طرف اتاق بازرگاني اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگاني بدهند و از طرف دو نفر از اعضاي اتاق بازرگاني معرفي شوند. در صورتي به بازرگانان خارجي كارت بازرگاني داده مي شود كه كشور آن ها نيز به بازرگانان ايراني اجازه فعاليت بازرگاني بدهد.

 

نحوه اخذ كارت بازرگاني اشخصاص حقيقي و حقوقي به شرح زير مي باشد:

 

شرايط دريافت كارت بازرگاني مخصوص اشخاص حقوقي

 

  • در خصوص شركت با مسئوليت محدود: ارائه ۲ برگ كپي تقاضانامه ثبت شركت هاي داخلي و شركت نامه رسمي كه ممهور به مهر اداره ثبت شركت ها باشد الزامي است.
  • اشخاص حقوقي با معرفي نماينده، با رعايت كليه مواردي كه در بالا ارائه شد به انضمام موارد زير، مي توانند نسبت به دريافت كارت بازرگاني حقوقي اقدام كنند.
  • متقاضي كه از طرف شخصيت حقوقي معرفي مي شود (مثلا مديرعامل شركت)، مي بايست اصل و كپي گواهي عدم سوء پيشينه مديرعامل كه از زمان صدور آن ۶ ماه بيشتر نگذشته باشد را ارائه كند.
  • در خصوص شركت هاي سهامي خاص و عام: ارائه ۲ برگ كپي اظهارنامه ثبت شركت هاي سهامي خاص يا عام كه ممهور به مهر اداره ثبت شركت ها باشد الزامي است.

 

هم چنين، دريافت و تكميل فرم هاي زير نيز الزامي خواهد بود:

الف ) دو صفحه فرم عضويت اتاق

ب ) ۲ برگ فرم مشخصات بازرگاني (تايپ كامل فارسي)

ج) اصل و كپي مفاصا حساب مالياتي موضوع ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم مبني بر بلامانع بودن صدور كارت بازرگاني.

د) ۲ برگ روزنامه رسمي يا كپي آن در مورد تاسيس و كليه تغييرات شركت تا اين تاريخ ، موضوع فعاليت شركت بايد صادرات و واردات باشد.

ه) اصل كارت ملي مديرعامل جهت برابر با اصل نمودن و دو سري كپي از پشت و روي آن

 

مدارك دريافت كارت بازرگاني مخصوص اشخاص حقيقي

 

  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني كه به گواهي اداره ثبت شركتها رسيده باشد.
  • اصل گواهي پلمپ دفاتر ، از اداره ثبت شركتها.
  • (براي دريافت اظهارنامه و گواهي پلمپ به نزديكترين دفتر پست و اداره ثبت شركتها مراجعه فرمائيد)
  • اصل گواهي عدم سوء پيشينه.
  • فرم دال
  • اصل گواهي موضوع ماده 181ق.م.م مربوط به آخرين سال عملكرد مبني بر بلامانع بودن صدور كارت بازرگاني در سال جاري به آدرس متقاضي.
  • اصل كارت ملي (در صورت داشتن هر گونه تغييرات در مشخصات سجلي اسكن و بارگذاري تصوير شناسنامه از تمامي صفحات الزامي ميباشد)
  • دو قطعه عكس (جديد ، تمام رخ ، ساده ، رنگي و با پشت زمينه سفيد)
  • اصل مدرك تحصيلي معتبر (حداقل ديپلم متوسطه) مدارك خارج از كشور پس از ارزشيابي توسط اداره
  • دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذيرش مي باشد .

 

 

مراحل ثبت درخواست (اخذ كارت بازرگاني) به صورت زير است:

  • ثبت اطلاعات فردي
  • چاپ فرم هاي الكترونيكي مربوطه ، مراجعه به سازمان و اخذ گواهي هاي مورد نياز
  • تكميل اطلاعات پرونده و پس از اسكن تصوير مدارك، بارگذاري فايل هاي مربوطه
  • با ثبت درخواست و تاييد نهايي، پرونده به صورت الكترونيكي براي اتاق مربوطه ارسال مي گردد.
  • بررسي پرونده به صورت غير حضوري انجام خواهد شد.
  • درصورت ناقص بودن پرونده، از طريق پيامك و پست الكترونيكي به اشخاص اطلاع داده مي شود تا با مراجعه مجدد، اطلاعات و مدارك را تكميل كنند.
  • درصورت كامل بودن پرونده، از طريق پيامك و پست الكترونيكي به اشخاص اطلاع داده مي شود تا با در دست داشتن اصل مدارك، جهت تكميل ثبت نام به اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي يا اتاق
  • تعاون مربوطه مراجعه نمايند
  • تا زماني كه كارت تحويل داده نشده اشخاص ميتوانند با مراجعه مجدد از آخرين وضعيت درخواست خود در اتاق بازرگاني/ اتاق تعاون/ سازمان صنعت معدن و تجارت مربوطه مطلع شوند.

 

 

تبصره : دارندگان پروانه بهره برداري صنعتي، كشاورزي، معدني، خدمات فني مهندسي وخدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات ICT ازمراجع ذيربط مشروط به انقضاي دو سال از تاريخ صدور پروانه، ازارائه مدرك فوق معاف مي باشند و ملزم به ارائه اصل مدرك توليد هستند .
اصل كارت پايان خدمت يا معافيت دائم براي آقايان
تبصره : متقاضياني كه سن آنان 55سال تمام باشد از ارائه پايان خدمت معاف مي باشند .
داشتن حداقل سن 23سال تمام.

 

 

ادامهـ مطلبـ
<~PostViwe~> | 1397/4/6  | ۱۳ | seosho

نحوه اخذ كارت بازرگاني

اخذ كارت بازرگاني يكي از مراحل ورود به دنياي صادرات و واردات كالا مي باشد در واقع كارت بازرگاني به مجوزي گفته مي شود كه تشريفات آن در اتاق بازرگاني و معادن و صنايع صادر انجام مي شود و دارنده آن مي تواند به انجام امور صادرات و يا واردات بپردازد و با بهره گيري از آن براي امور تجاري از جمله گشايش اعتبار در بانك استفاده كنند.

 

 

 

كارت بازرگاني داراي كاربردهايي نظير: ثبت برند و ثبت علائم تجاري لاتين بوده ديگر كاربرد مهم اخذ كارت بازرگاني استفاده از آن در امور تجارت مانند واردات و صادرات كليه كالاهاي مجاز در مناطق آزاد و ثبت سفارش و ترخيص كالا اشاره كرد.

 

اين نكته قابل ذكر است كه اعتبار كارت بازرگاني 1 تا 5 سال بوده و به دو روش اختياري و اجباري قابل ابطال است. سن لازم براي صدور كارت بازرگاني اشخصاص حقوقي و حقيقي 21 سال مي باشد.

 

مراحل اخذ كارت بازرگاني

صدور كارت بازرگاني در مرحله اول وابسته آن مي باشد كه بازرگان موسسه ي خود را در دفتر ثبت تجاري ثبت كرده و داراي دفاتر پلمپ شده تجاري باشد و عضويت اتاق بازرگاني خود را نيز پذيرفته باشد.
براي اخذ كارت بازرگاني، بازرگانان متقاضي بايد طبق فرم هاي چاپ شده از طرف اتاق بازرگاني اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگاني بدهند و از طرف دو نفر از اعضاي اتاق بازرگاني معرفي شوند. در صورتي به بازرگانان خارجي كارت بازرگاني داده مي شود كه كشور آن ها نيز به بازرگانان ايراني اجازه فعاليت بازرگاني بدهد.

 

نحوه اخذ كارت بازرگاني اشخصاص حقيقي و حقوقي به شرح زير مي باشد:

 

شرايط دريافت كارت بازرگاني مخصوص اشخاص حقوقي

 

  • در خصوص شركت با مسئوليت محدود: ارائه ۲ برگ كپي تقاضانامه ثبت شركت هاي داخلي و شركت نامه رسمي كه ممهور به مهر اداره ثبت شركت ها باشد الزامي است.
  • اشخاص حقوقي با معرفي نماينده، با رعايت كليه مواردي كه در بالا ارائه شد به انضمام موارد زير، مي توانند نسبت به دريافت كارت بازرگاني حقوقي اقدام كنند.
  • متقاضي كه از طرف شخصيت حقوقي معرفي مي شود (مثلا مديرعامل شركت)، مي بايست اصل و كپي گواهي عدم سوء پيشينه مديرعامل كه از زمان صدور آن ۶ ماه بيشتر نگذشته باشد را ارائه كند.
  • در خصوص شركت هاي سهامي خاص و عام: ارائه ۲ برگ كپي اظهارنامه ثبت شركت هاي سهامي خاص يا عام كه ممهور به مهر اداره ثبت شركت ها باشد الزامي است.

 

هم چنين، دريافت و تكميل فرم هاي زير نيز الزامي خواهد بود:

الف ) دو صفحه فرم عضويت اتاق

ب ) ۲ برگ فرم مشخصات بازرگاني (تايپ كامل فارسي)

ج) اصل و كپي مفاصا حساب مالياتي موضوع ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم مبني بر بلامانع بودن صدور كارت بازرگاني.

د) ۲ برگ روزنامه رسمي يا كپي آن در مورد تاسيس و كليه تغييرات شركت تا اين تاريخ ، موضوع فعاليت شركت بايد صادرات و واردات باشد.

ه) اصل كارت ملي مديرعامل جهت برابر با اصل نمودن و دو سري كپي از پشت و روي آن

 

مدارك دريافت كارت بازرگاني مخصوص اشخاص حقيقي

 

  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني كه به گواهي اداره ثبت شركتها رسيده باشد.
  • اصل گواهي پلمپ دفاتر ، از اداره ثبت شركتها.
  • (براي دريافت اظهارنامه و گواهي پلمپ به نزديكترين دفتر پست و اداره ثبت شركتها مراجعه فرمائيد)
  • اصل گواهي عدم سوء پيشينه.
  • فرم دال
  • اصل گواهي موضوع ماده 181ق.م.م مربوط به آخرين سال عملكرد مبني بر بلامانع بودن صدور كارت بازرگاني در سال جاري به آدرس متقاضي.
  • اصل كارت ملي (در صورت داشتن هر گونه تغييرات در مشخصات سجلي اسكن و بارگذاري تصوير شناسنامه از تمامي صفحات الزامي ميباشد)
  • دو قطعه عكس (جديد ، تمام رخ ، ساده ، رنگي و با پشت زمينه سفيد)
  • اصل مدرك تحصيلي معتبر (حداقل ديپلم متوسطه) مدارك خارج از كشور پس از ارزشيابي توسط اداره
  • دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذيرش مي باشد .

 

 

مراحل ثبت درخواست (اخذ كارت بازرگاني) به صورت زير است:

  • ثبت اطلاعات فردي
  • چاپ فرم هاي الكترونيكي مربوطه ، مراجعه به سازمان و اخذ گواهي هاي مورد نياز
  • تكميل اطلاعات پرونده و پس از اسكن تصوير مدارك، بارگذاري فايل هاي مربوطه
  • با ثبت درخواست و تاييد نهايي، پرونده به صورت الكترونيكي براي اتاق مربوطه ارسال مي گردد.
  • بررسي پرونده به صورت غير حضوري انجام خواهد شد.
  • درصورت ناقص بودن پرونده، از طريق پيامك و پست الكترونيكي به اشخاص اطلاع داده مي شود تا با مراجعه مجدد، اطلاعات و مدارك را تكميل كنند.
  • درصورت كامل بودن پرونده، از طريق پيامك و پست الكترونيكي به اشخاص اطلاع داده مي شود تا با در دست داشتن اصل مدارك، جهت تكميل ثبت نام به اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي يا اتاق
  • تعاون مربوطه مراجعه نمايند
  • تا زماني كه كارت تحويل داده نشده اشخاص ميتوانند با مراجعه مجدد از آخرين وضعيت درخواست خود در اتاق بازرگاني/ اتاق تعاون/ سازمان صنعت معدن و تجارت مربوطه مطلع شوند.

 

 

تبصره : دارندگان پروانه بهره برداري صنعتي، كشاورزي، معدني، خدمات فني مهندسي وخدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات ICT ازمراجع ذيربط مشروط به انقضاي دو سال از تاريخ صدور پروانه، ازارائه مدرك فوق معاف مي باشند و ملزم به ارائه اصل مدرك توليد هستند .
اصل كارت پايان خدمت يا معافيت دائم براي آقايان
تبصره : متقاضياني كه سن آنان 55سال تمام باشد از ارائه پايان خدمت معاف مي باشند .
داشتن حداقل سن 23سال تمام.

 

 

ادامهـ مطلبـ
<~PostViwe~> | 1397/4/3  | ۱۳ | seosho

نحوه اخذ كارت بازرگاني

[caption id="attachment_470" align="alignleft" width="339"] كارت بازرگاني[/caption]

اخذ كارت بازرگاني يكي از مراحل ورود به دنياي صادرات و واردات كالا مي باشد در واقع كارت بازرگاني به مجوزي گفته مي شود كه تشريفات آن در اتاق بازرگاني و معادن و صنايع صادر انجام مي شود و دارنده آن مي تواند به انجام امور صادرات و يا واردات بپردازد و با بهره گيري از آن براي امور تجاري از جمله گشايش اعتبار در بانك استفاده كنند.

 

 

 

كارت بازرگاني داراي كاربردهايي نظير: ثبت برند و ثبت علائم تجاري لاتين بوده ديگر كاربرد مهم اخذ كارت بازرگاني استفاده از آن در امور تجارت مانند واردات و صادرات كليه كالاهاي مجاز در مناطق آزاد و ثبت سفارش و ترخيص كالا اشاره كرد.

 

اين نكته قابل ذكر است كه اعتبار كارت بازرگاني 1 تا 5 سال بوده و به دو روش اختياري و اجباري قابل ابطال است. سن لازم براي صدور كارت بازرگاني اشخصاص حقوقي و حقيقي 21 سال مي باشد.

 

مراحل اخذ كارت بازرگاني

صدور كارت بازرگاني در مرحله اول وابسته آن مي باشد كه بازرگان موسسه ي خود را در دفتر ثبت تجاري ثبت كرده و داراي دفاتر پلمپ شده تجاري باشد و عضويت اتاق بازرگاني خود را نيز پذيرفته باشد.
براي اخذ كارت بازرگاني، بازرگانان متقاضي بايد طبق فرم هاي چاپ شده از طرف اتاق بازرگاني اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگاني بدهند و از طرف دو نفر از اعضاي اتاق بازرگاني معرفي شوند. در صورتي به بازرگانان خارجي كارت بازرگاني داده مي شود كه كشور آن ها نيز به بازرگانان ايراني اجازه فعاليت بازرگاني بدهد.

 

نحوه اخذ كارت بازرگاني اشخصاص حقيقي و حقوقي به شرح زير مي باشد:

 

شرايط دريافت كارت بازرگاني مخصوص اشخاص حقوقي

 

  • در خصوص شركت با مسئوليت محدود: ارائه ۲ برگ كپي تقاضانامه ثبت شركت هاي داخلي و شركت نامه رسمي كه ممهور به مهر اداره ثبت شركت ها باشد الزامي است.
  • اشخاص حقوقي با معرفي نماينده، با رعايت كليه مواردي كه در بالا ارائه شد به انضمام موارد زير، مي توانند نسبت به دريافت كارت بازرگاني حقوقي اقدام كنند.
  • متقاضي كه از طرف شخصيت حقوقي معرفي مي شود (مثلا مديرعامل شركت)، مي بايست اصل و كپي گواهي عدم سوء پيشينه مديرعامل كه از زمان صدور آن ۶ ماه بيشتر نگذشته باشد را ارائه كند.
  • در خصوص شركت هاي سهامي خاص و عام: ارائه ۲ برگ كپي اظهارنامه ثبت شركت هاي سهامي خاص يا عام كه ممهور به مهر اداره ثبت شركت ها باشد الزامي است.

 

هم چنين، دريافت و تكميل فرم هاي زير نيز الزامي خواهد بود:

الف ) دو صفحه فرم عضويت اتاق

ب ) ۲ برگ فرم مشخصات بازرگاني (تايپ كامل فارسي)

ج) اصل و كپي مفاصا حساب مالياتي موضوع ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم مبني بر بلامانع بودن صدور كارت بازرگاني.

د) ۲ برگ روزنامه رسمي يا كپي آن در مورد تاسيس و كليه تغييرات شركت تا اين تاريخ ، موضوع فعاليت شركت بايد صادرات و واردات باشد.

ه) اصل كارت ملي مديرعامل جهت برابر با اصل نمودن و دو سري كپي از پشت و روي آن

 

مدارك دريافت كارت بازرگاني مخصوص اشخاص حقيقي

 

  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني كه به گواهي اداره ثبت شركتها رسيده باشد.
  • اصل گواهي پلمپ دفاتر ، از اداره ثبت شركتها.
  • (براي دريافت اظهارنامه و گواهي پلمپ به نزديكترين دفتر پست و اداره ثبت شركتها مراجعه فرمائيد)
  • اصل گواهي عدم سوء پيشينه.
  • فرم دال
  • اصل گواهي موضوع ماده 181ق.م.م مربوط به آخرين سال عملكرد مبني بر بلامانع بودن صدور كارت بازرگاني در سال جاري به آدرس متقاضي.
  • اصل كارت ملي (در صورت داشتن هر گونه تغييرات در مشخصات سجلي اسكن و بارگذاري تصوير شناسنامه از تمامي صفحات الزامي ميباشد)
  • دو قطعه عكس (جديد ، تمام رخ ، ساده ، رنگي و با پشت زمينه سفيد)
  • اصل مدرك تحصيلي معتبر (حداقل ديپلم متوسطه) مدارك خارج از كشور پس از ارزشيابي توسط اداره
  • دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذيرش مي باشد .

 

 

مراحل ثبت درخواست (اخذ كارت بازرگاني) به صورت زير است:

  • ثبت اطلاعات فردي
  • چاپ فرم هاي الكترونيكي مربوطه ، مراجعه به سازمان و اخذ گواهي هاي مورد نياز
  • تكميل اطلاعات پرونده و پس از اسكن تصوير مدارك، بارگذاري فايل هاي مربوطه
  • با ثبت درخواست و تاييد نهايي، پرونده به صورت الكترونيكي براي اتاق مربوطه ارسال مي گردد.
  • بررسي پرونده به صورت غير حضوري انجام خواهد شد.
  • درصورت ناقص بودن پرونده، از طريق پيامك و پست الكترونيكي به اشخاص اطلاع داده مي شود تا با مراجعه مجدد، اطلاعات و مدارك را تكميل كنند.
  • درصورت كامل بودن پرونده، از طريق پيامك و پست الكترونيكي به اشخاص اطلاع داده مي شود تا با در دست داشتن اصل مدارك، جهت تكميل ثبت نام به اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي يا اتاق
  • تعاون مربوطه مراجعه نمايند
  • تا زماني كه كارت تحويل داده نشده اشخاص ميتوانند با مراجعه مجدد از آخرين وضعيت درخواست خود در اتاق بازرگاني/ اتاق تعاون/ سازمان صنعت معدن و تجارت مربوطه مطلع شوند.

 

 

تبصره : دارندگان پروانه بهره برداري صنعتي، كشاورزي، معدني، خدمات فني مهندسي وخدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات ICT ازمراجع ذيربط مشروط به انقضاي دو سال از تاريخ صدور پروانه، ازارائه مدرك فوق معاف مي باشند و ملزم به ارائه اصل مدرك توليد هستند .
اصل كارت پايان خدمت يا معافيت دائم براي آقايان
تبصره : متقاضياني كه سن آنان 55سال تمام باشد از ارائه پايان خدمت معاف مي باشند .
داشتن حداقل سن 23سال تمام.

 

 

ادامهـ مطلبـ
<~PostViwe~> | 1397/4/3  | ۱۳ | seosho
سئوشو
نام عنوان 。。。

با شرح مختصر 。。。

NEW

↑ برو بالا

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان